Thursday 28 March 2013

Kerja or sambung study?


Aku suka create dilema dan aku sendiri terperangkap dalam dilema tersebut (ok, ayat mestilah macam dalam filem ok!).Hahahahhaha.... not exactly, just terfikir kalau aku kerja apa aku dapat.. kalau aku sambung PHD apa aku dapat..


kalau ikut kata hati, lebih ke arah sambung study.. kalau ikut akal mestilah kerja.. nak bayar hutang PTPTN bgunung2..

Terima kasih Allah, aku dikelilingi orang2 yang mengambil berat..ada yang bagi idea dan nasihat..Ada yang suruh aku kerja dulu.. ada yang suruh aku apply kerja lecturer, apply scholarship dan sambung PHD.. tu baru sikit, kalau ikutkan banyak lagi.. tu belum idea mak ngah aku..dia beria2 suruh aku apply jadi pegawai tentera..ok,mak ngah.. nak pengsan please! :P

Aku tahu kerja tu mulia tapi tapi tapiiiiiiiii...... hmmm..macam nak cerita ye..aku tak kisah sangat sebab kecik2 dulu aku pernah la TERMINAT benda2 ni... ni kes abah dulu abah selalu bawa aku & adik pergi tempat kerja dia (TUDM Sungai Besi)..tapi aku tak sanggup gunting rambut! sebab aku sendiri dah tengok rambut mak su aku masa mula2 dia masuk pulapol dulu..sangat pendek macam laki.. Ok2,agak vengong sikit alasan aku tu.. dah 5 tahun aku simpang rambut dan benda tu buat aku berkira2.. ok, xnak cerita lagi alasan aku tu! Agak geli.jijik.. annoying..

Dalam wassap, aku ada group dengan kawan2 master aku.. adalah aku main2 tulis nak apply tentera.. just suka2..sebab semua jenis gila2..memang kebiasaan aku, aku memang suka cerita kat mak apa yang aku buat..apa yang aku sembang dengan kawan.. aku cerita nak apply jadi tentera..hanya main2.bukan serius pun.. tak sangka mak aku cerita kat abah  dan abah ketawa dengar..tq mak...sekarang aku tengah terfikir sama ada rahsia aku sebelum ni mak ada tak terbocor kat abah.. :P





Sekarang, aku still tak tahu nak kerja or sambung study terus... tapi bila fikir masak2, better aku cari kerja , apply schorlaship dan sambung study.. kan? Mungkin tu yang terbaik.. insyaallah tercapai..amin..amin..semoga masih ada kesempatan merasa semua nikmat tu..

Mak aiii..cantiknya.. mungkin aku patut fikir balik kata2 mak ngah ..boleh amik gambar cenggini.. hahaha..

2 comments:

ku-cit said...

jadio tentera ehh..mesti sweet sgt2...

Ada Sya said...

Ku-cit : hahaha..xbole2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...