Thursday 25 July 2013

Jahit + Mengelamun = Excelent


Ok,Dah lama sebenarnya aku belajar menjahit..sejak awal bulan 1 tahun ni..semua tu bukan asalnya dari minat..aku lebih berminat belajar memasak, buat kek atau pun make up.. tapi sejak sekolah menengah, asal tengok iklan kelas menjahit mak selalu suruh masuk tapi aku ingat mak main2..aku cuma cakap tak nak..tak suka...tak minat..

Tak sangka habis je master, terus sambung belajar..maksud aku belajar menjahit.. sekarang dah kerja pun still kena belajar menjahit... tu semua kehendak mak..nak sangat suruh aku belajar..

aku cuma nak cerita hal minggu lepas, dah jadi kebiasaan kalau menjahit, aku lebih suka diam dan buat kerja...  Sebenarnya sambil2 menjahit tu, sebenarnya otak aku memang ke lain..tangan je bergerak..fikiran dah melayang~~ dah melayang ke mana entah..tiba2 aku dengar suara..


" I tengok U aaaa memang manyak sabar.. jahit pun manyak lurus.. biasanya orang baru macam U cepat give up..U ni memang patut buka butik.. U ni dari kicik2 memang suka jahit ka?  "


and i was like...

Haaa??????????? Sabar??? Butik?????????

Terdiam aku kejap..tak sangka untie yang mengajar aku jahit cakap macam tu.. aku tak tahu nak reply apa.. aku senyum & yang mampu terkeluar dari mulut aku "ye untie,minat la juga dulu2"..nampak sangat autanya..

aishhh! dah 7 bulan aku belajar menjahit..rasa macam sekejap je.. kadang2 tu aku pun lupa apa yang aku belajar..teruk kan? sepanjang berbulan2 aku berlajar, aku dah boleh sikit2 jahit baju kurung, baju kurung moden dengan kain payung, kemeja , kebaya , langsir & sarung bantal... tak pandai mana pun.. boleh la... sekarang aku gigih jahit baju untuk pergi kerja.. mesti buruk! hahahaha..kalau baju tu senget sana sini tu sah2 la aku yang jahit..hehehe...aku cerita pun berdasarkan pengalaman sendiri..pergi kerja pakai kebaya yang aku jahit.. bila dah sampai kerja baru aku perasan aku jahit senget..hahaha..tapi ok la first time kot buat baju kebaya.. .oklah,bye..malu nak kutuk diri sendiri lagi..




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...