Wednesday 4 January 2012

kuliah cinta inspired me

Hi peeps!


Dah lama tak update blog.. bulan lepas sibuk dengan kerja & test.. ingatkan 1 Jan hari tu nak update tapi tengok-tengok demam.. demam kali ke-2 dalam masa 2 bulan.. tiba-tiba rasa tajuk entry ni SANGAT LAAA OVERR~ hahaha.. 


kali ni saja je nak cerita dari mula aku masuk UPM sampai habis final exam 31dec hari tu... 


Masa first masuk UPM serius aku tersangat la janggal.. dengan orang sekeliling.. kat UiTM dah biasa tengok melayu, sarawak & sabah. tapi dalam UPM ni ada india, cina & foreigner.. yeah! aku tersangat la saiko! rasa rendah diri pula.. dah tu sampai ke tahap nak quit.. rasa je tapi tak pernah bagitahu kat abah.. cari pasal la tu.. kena tempeleng kang... hahaha..


awal-awal masuk UPM ni, pantang aku jenjalan sensorang.. ada je foreigner tahan aku..tanya tu ini..siap tanya jalan dalam UPM.. dahlah aku budak baru.. nak explain pun tak familiar tempat ni..


masuk minggu kedua, ada 1 library ni sebelah je dengan fakulti aku.. aku tak tahu kenapa aku rasa familiar sangat.. lepas puas memerah otak sampai sakit-sakit kepala (over!).. baru aku tahu jawapan dia.. hahahah...


aku ingat lagi time nak SPM dulu... aku tengok cerita Kuliah Cinta kat tv.. cerita pasal Erra & Yusry.. life dorang kat Universiti.. scene dalam library, scene lepak kat cafe,hostel,naik basikal & basuh kain kat laundry... tiba2 aku rasa macam best je kalau dapat sambung study kat U.. belum sempat cerita tu habis..aku terus tutup tv & sambung belajar.. konon-kononnya nak masuk U la... tapi aku tak la target dapat U mana..Asalkan Universiti.. sebab tu dulu aku tak kisah dapat UiTM kat Sarawak.. lalala... tapi tak sangka pula master aku sambung juga kat UPM.. sampai sekarang selalu juga aku teserempak dgn kru KRU buat shooting kat UPM..


serius aku cakap..semata-mata nak buat entry ni..baru aku tahu rupa poster  cerita ni.. hehe


Mungkin scene ni lah yang aku tengok kat tv dulu yang buat aku rasa familiar


kalau ikutkan banyak lagi gambar boleh letak tapi tak berapa clear pula.. ni pun dah ok kot..


pasal foreigner pula.. memang first tu  rasa janggal dan susah la nak faham apa dorang cakap sebab slang @ longat dia rasa lain je.. janggal la pulak.. time sejak aku kena 1 group dengan sorang foreigner ni (budak vietnam)  kena selalu communicate dengan dia.. thru massage , email & face to face lagi..alhamdulillah ok lah..


baru-baru ni aku ada exam berturut-turut dari 27,28&29 dec.. semua exam malam.. sampai 29dec tu entah macam mana aku terover slept! bangun nak dekat pukul 11 pagi..nasib baik exam malam.. kalau lah exam siang mahu lempang muka sendiri..even sempat ambil exam tapi ada la adegan nangis..yelah.. aku tak baca apa-apa lagi..dahlah malam tu habis exam pukul 11 malam.. dengan penat lagi.. hahaha...


hmmm.. aku rasa hidup kat sini tak lah sedasyat yang aku bayangkan.. alhamdulillah..kawan-kawan pun baik.. TQ kat syuhada sebab banyak tolong aku (aik! nama nak dekat sama pula)..  :) ok, kat sini nak promote sikit.. syu ni ada jual-jual beg.. so, kalau nak tengok beg tu sila la ke Anna Syue FashionHouse


gambar ni dalam kelas Organization Behavior tapi tak semua dalam ni sebab ramai keluar..time ni rehat.. syu(pakai selendang kelabu)


study kat rumah memang banyak cabaran.. mula-mula dulu ingat nak duduk hostel tapi bila fikir balik..duduk rumah jelah kan? takdalah jauh mana pun.. pejam mata je..lagipun kat rumah boleh makan sedap-sedap.. semua dah ada kat rumah..buat apa nak duduk hostel. huhu..


meja study! nama je meja study tapi penuh dengan aksesori.. :P
So, kepada adik-adik terutamanya nak amik SPM tahun ni..belajar la rajin-rajin..peluang tu hanya datang sekali.. nak bagi nasihat lebih-lebih pun tak boleh juga sebab aku pun ting tong! bye2



1 comment:

fernandoharith said...

Terbaik. Saya suka tengok filem Kuliah Cinta untuk ambil inspirasi belajar. Ada rezeki berprogram dekat UPM 2 hari 1 malam.Sekarang Alhamdulillah sambung pengajian di UUM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...