Sunday 5 February 2012

Cinta : Orang Ketiga

Hi!


Tiba-tiba kali ni tergerak nak cakap pasal hati dan perasaan..ni tak da kena mengena dengan aku pun..saja nak kongsi cerita dan pendapat. Pernah dengar cinta 3 segi? tak pun orang ketiga? siapa pernah rasa? sakitkan? lebih-lebih lagi pasangan kita ada orang lain? yang kita keep cari peluang untuk dia pandang kita..sedangkan hati dia dah bukan kat kita..


Pada pendapat akulah, kenapa kita butakan hati kita sedangkan kita dah nampak kebenaran? ni semua soal hati.. hati sentiasa butakan kebenaran.. ada je benda kita fikir untuk legakan sakit ni..


Aku rasa stoplah...dan silalah belajar berhenti berharap..kenapa kita sentiasa nak cari attention dia? Man Is Simple. Kalau dia nak bercinta dengan orang lain. Lepaskan dia pergi. Kalau dia betul-betul cintakan kita, dia tak kan sampai hati buat macam tu kat kita. Kalau dia tetap buat maknanya HATI DIA SEBENARNYA BUKAN KAT KITA. so, lepaskan.. sakit memang sakit tapi kena fikir masa depan juga.  


"Sometimes you have to forget how you feel and remember what you 

deserve."

Pernah dengar peluang kedua? setengah orang jenis mudah sangat beri peluang.. kadang-kadang tu sampai berkali-kali..sebab apa? sebab kita sayang dia.kita fikir dia boleh berubah.. kalau peluang kedua tu mungkin perlu..kita boleh andaikan dia alpa atau apa-apa jelah yang tak disengajakan.. tapi kalau dah berkali sampai tiga atau empat tu dah nampaknya pilihan. Pilihan yang dia cari sendiri..Tapi ada setengah orang pula sekali pasangan tu buat perangai.. terus angkat kaki.. So, korang yang mana? 


Apa-apa keputusan yang kita buat sebenarnya kena fikir long term. Bukannya setahun dua.. Kalau boleh biarlah orang kita cari tu adalah orang yang akan teman kita bila kita dah tua.. orang yang boleh buat bual-bual dan bertanggungjawab.. Kalau sekarang dah buat macam tu kat korang..sibuk dengan orang lain tapi korang dimain2kan.. sampai bila hati ni boleh tahan?


Sakit memang sakit tapi fikirlah semasak-masak..Allah jadikan sesuatu bersebab..Allah tak jadikan sesuatu yang berlaku itu sia-sia.Allah ada planning yang lebih baik untuk korang.




Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia baik untuk kamu 
(al baqarah-216)
Barangkali kamu tidak menyukai sesuati padalah Allah menjadikan padanya kebaikan yang banyak (an nisa-19)






Apa-apa yang aku cuba sampaikan ni bukan nak desak korang dengan cara pemikiran aku. Hanya pendapat tapi bukan bermaksud juga aku ni arif sangat soal hati dan perasaan.. I can give anyone advice. But, when it comes to me, I'm lost.. Bye2


                                                                          Berhenti Berharap - Sheila on 7

10 comments:

Judh said...

mintak dijauhkan la dgn cnte 3 segi niii

Ada Sya said...

amin.. :)

NurraSharizwan said...

hurmmm...skdr in share pgalaman pahit.. patah hati bile dapat tau org yg kite syg 2thn lebih ada perempuan lain. remuknya hati Allah swt saja yg tau... this things happened a few days ago... and that time i am totally lost, bcoz i never imagine this kind of thing will happened in my life!!! serious!! sape yg pernah alami benda ni,dia tau mcmane rase sakit,pedih,remuk hati.. tq Ada for this article, it really help me to accept the fate...

Unknown said...

mmg sakit bila terjadi kat diri sendiri..huhuhu

i let him go dan sy juga cbe terima keadaan..

btw, jodoh tu rahsia Allah.
^^

syira syah said...

sumpah sakit..

Unknown said...

sy kalo psgn buat prangaisy agkt kaki ja..haha3..sy pon ader cerita pasal cinta jugak dekat blog sy

kenapa nak sedih?
kenapa nak menyesal sebab putus cinta?
patut ke menyesal?
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/02/kenapa-nak-menyesal-sebab-putus-cinta.html

dah folo

Zaza said...

cuk3. org ke3 tu la yg sgt menyusahkan. huhuhuhu

dzarina said...

sangat sangat sangat SETUJU... mula2 mmg parah tapi bila fikir semua tu adalah duniawi semata2 sedangkan kita ada akhirat yg lebih kekal then only we can move on.. :)

Anonymous said...

saya dah berpisah dengan dia ada,,,

NUUR SYAFIQAH said...

saya mohon share :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...