Monday 27 June 2011

sekitar 2 minggu ni

~ home sweet home..gmbr lama..just hiasan utk entry ni~


1. TQ kpd iema sbb bgitu bsmngat tnya brp aku ambil upah jahit manik...serius terharu tp aku xberani ambil risiko.nnt org lain menangis pg raya psl bnda lain..yg kawan aku sorg ni mnangis psl baju raya buruk..iema,ambil la org yg jahit yg lbh bpengalaman..aku xberani nk bt kt baju org lain.

2. minat jahit manik just dtg 2 hari je..bila minat tu dh datang.aku blh siapkn sehari sepasang.msk hr ke-3 minat tu dh hilang..tp mak aku pl beria2 srh aku bt kt baju lain.siap beli manik lg..next baju,aku xth bl nk start..

3. TQ abah sbb suka sgt ubah2 kereta aku.. pantang aku xprasan..mst dia bw g kedai,lps tu letak mcm2.. hrtu aku xprasan..tgk2 dia psg lampu break yg mnyala mcm apa enth..blh skit mata kereta blkg aku..aku th sbb aku pun blh skit mata klu kreta dpn aku pkai lmpu tu..

4. TQ kt abah kreatif lg.. ptg jmaat hrtu dia ajk prg kedai kereta kt ampang..kitorg naik 2 kreta..mak naik dgn aku.abh naik sorg. abah ckp dia nk polish kereta aku & tukar alas kaki kereta. sampai je kedai, aku trs tinggalkn kereta kt kedai & aku merayau2 g tmpt lain. lps siap, aku trs bw mak prg psr mlm kt putrajaya.. mula2 xsedar apa2 yg brubah..lps hbs beli brg smua..time nk blik br aku prasan time nk on alarm kreta..asal kereta aku ada lampu kelip2 kt dpn kreta ni.. dh mcm lampu raya..malu btl..time smp rmh, aku tnya abah, "knp abah letak lampu raya kt kereta ada?". abah gelak2.. sakit hati..aku cm pesan,klu nk tukar lg,jgn lupa tukar pmegang pintu warna lain pl..xpun kasi yg bcahaya..@ letak lampu bwh kreta aku.biar bcahaya kereta..lg bgus letak lampu disco dlm kereta..

5. TQ kt mak sbb time kt pasar mlm putrajaya sbb belikn pokok bunga ros kt aku..nk cr yg wrna merah tp dh hbs..ambil je la wrna pink.time beli tu, ada 2 bunga br nk mngembang..setiap hari aku mst bau smpaikn hari ke-3 dh hilang bau dia.lps tu br blh duduk diam2..

6. mlm sblm interview, sllnya org lain sibuk bt preparation..aku pula sibuk search kt internet psl bunga ros...sj tgk design..esok tu pkl 9, aku dh prg giant sbb nak beli bnga ros..kedai pun baru buka..kiranya aku membawa rezeki (prasan).. lps org tu siap bungkus.. aku hadiah kat... kat..  kat...

7. sebelum ni cm ada 3 je bear yg sll teman tido. skrg dh tmbh 1.. ptung kambing..ssah pl nk desribe..sblm tdr,smua elok je ada kt sblh....bl bngun tido..smua jatuh katil..slain ptung kambing tu, ada domo jg..

8. mak xhbs pujuk aku cat rmh wrna ungu..tggu la bila rajin.. =.=

9. dapur aku lg ceria dr smua bilik tidur dlm rmh sbb aku sk tmpal sticker kt dpur... gmbr bnga & buah smua cukup..mcm tadika

10. bila online,dh jarang buka lagu sbb dah bosan.xth nk dgr lagu apa lg..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...