Sunday 13 November 2011

Orang judge kita seolah-olah dia kenal kita lebih kita kenal diri sendiri

Manusia! wahai manusia! Memang dah sifat manusia suka sangat menghakimi orang lain tanpa usul periksa.. ni salah salah, yang tu betul.. orang ni buat hal ,orang tu baik.. yang sana tu dianiaya, yang sini kejam..sana buat perangai, yang sini innocent..


huh! Padahal ada setengah kita sendiri pun tak kenal siapa dia.. bukan setakat tak kenal, suara dia pun kita tak pernah dengar tapi dalam diam-diam,berani betul dia nak judge kita.. tak tahulah nak kategori orang ni..maybe “concern” kot! Agaknya..


Atau kata lain lebih parah bila kita ada problem orang lain & dia sibuk-sibuk wakilkan diri sebagai pihak sana.. Bukan je dia judge kita tapi dengan rasa “tanggungjawab” rajin betul dia nak nasihat kita thru message facebook.


Oh ok! Berkatalah selagi mampu berkata..dengarlah apa yang orang lain kata pasal kita tapi..... kalau nak nasihat tu aku boleh terima tapi jangan sesekali ajar aku macam mana nak manage hidup aku... Jangan sesekali cerita perihal hidup kau untuk aku kagumi & ikut. Kau dan aku lain..totally lain..kau dengan cara kau..aku dengan cara aku.. Aku ada kawan yang lebih rapat & boleh dipercayai dalam menegur aku. tak perlu kau bersusah payah datang dan mengajar aku.. pergi dan pergi...jangan sesekali datang lagi..






You know my name => yeah! terang-terang kat facebook aku ada nama "Nur Syahada Nordin" atau kau cuma tahu my nickname "Ada".

Not my story => memang pun.. sebab bukan kau di tempat aku.. 
What i've done => ish2... mesti kau nak kata aku kejam kan? tak pun "Ada macam ni, Ada macam tu"..buat perangai selalu..
But not what i've been through => disebabkan bukan kau yang merasa, jadi kau tak tahu apa yang aku dah lalui.. never! 




Aku bukan nak kata aku ni baik. Aku tahu aku pun ada buat salah tapi cara kau betul-betul buat aku tak berkenan.. datang tak dijemput... bagi nasihat tak aku undang.. cerita kehebatan diri sendiri tak aku minta TETAPI aku merayu kau pergi dari sini.. 




I don't care what you think of me.. simple!



3 comments:

Ku Azhar said...

btl2..dia bkn tau ape situasi sebenarnya..kita pn xkan la nk share 100% hal peribadi kita kn?? stuju2 dgn entry nie..

Ain Syahirah said...

Ain pun setuju....

N'Craft said...

ada nasihat yang boleh pakai tu kita amikla..yang tak boleh pakai tu, tutup telinga wat dunno je. hohoho

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...