Thursday 4 August 2011

Am i a loser?


bulan puasa ni, blh pl aku update status "am i a loser?" kt fb.. dah tu sampai ke blog skali..
penat! serius penat! macam-macam masalah rintangan kena lalui.. tapi aku paksa diri think positive..tapi tipu la kalau tak kecewa.. lebih-lebih lagi benda2 yang aku nak harap2 sangat..lebih-lebih2 lagi bab sambung belajar...aku tak bsedia nak cerita sekarang.. tunggu la result keluar. baru aku curah-curah segala2nya...

bila jadi macam ni, aku selalu terfikir "malangnya nasib aku".. tapi aku try fikir positive..ada orang lagi teruk dari aku.. dl aku pernah cerita pasal benda2 ni kat kakak praktikal aku (kak siti).. dia cakap tu bukan malang..biasalah hidup..macam2 benda kena tempuh.. sampai satu tahap, aku boleh menangis kat office.. aku rasa tulah antara benda bodoh yang pernah aku buat..menangis kat office sampai bengkak mata.. tak agak-agak..sangat memalukan..thats why kawan praktikal aku ( Ila ) cakap aku cengeng.. tapi memang pun.. sikit-sikit nangis..

sekarang pula aku kena mengadap satu benda lain pula.. iaitu betapa losernya aku time nak apply master UPM.. bila jadi mcm ni, aku selalu terfikir K-A-R-M-A .. ni ke karma aku? yeah! sound like stupid one! kalau ada prolem, aku suka salahkan karma aku.. tulah risiko terlalu percaya.. dulu time kt rumah sewa, kalau ada problem..aku mesti selalu cakap kt housemate aku "apalah dosa aku dulu, banyaknya masalah sekarang..ni la karma!".. housemate aku cuma gelak je.. tapi aku memang mengakulah,aku banyak buat salah..

NOW, hal apply UPM pl.. losernya aku! tapi nasib baik orang-orang kat UPM tu baik..  bila ada masalah macam ni, aku selalu cerita kat kak Anis dan Norm.. tapi yang aku sayang diri aku, aku sekarang dah susah nak nangis macam dulu..maybe dulu dah bgelen2 aku buang.. sekarang kena refill balik tapi masalahnya aku bukannya kuat minum air.. hehe..

skrg ni,sabar jelah pendinding yg aku ada..

AM i a loser? NO!

**Hey Syahada tak baik cakap macam tu kat diri sendiri. bawa mengucap sikit...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...