Friday 20 May 2011

kalau ayah saya penjual ice cream

Aku xth knp dlm byk2 entry ni, aku byk update crt time aku kecik2.. mgkin time kecik2 aku lbh best dr skrg. Agaknya..
Kali ni aku nak cerita psl kalau ayah aku penjual ice cream. Ni pun ada kena mngena dgn crt time kecik2 aku dulu..
Ok, lets go!

Time sekolah rendah  dulu , adik aku yg second tu mmg mls bljr. Xpyh la rajin bg nasihat sbb smua xjalan. Kalu pukul dia sampai patah pinggang pun blm tentu dia nak study. Mak aku dah risau tgk perangai dia.

Kbetulan dulu blh katakan asal tengahari je mst ada 2 org pakcik lalu naik motor jual ice cream.
Mula2 pak cik india jual icre cream mat kool..xlama lps tu pak cik lain pl jual ice cream padepop.

& Kbtulan pl time tu abah pencen tentera awal. So, mak aku tipu adik aku bgth kt dia. 

“kalau iwan malas bljr, nnt abah kerja jual ice cream.. tgh2 hr abah ronda 1 tmn perumahan ni.. bila iwan nak blik sekolah ptg..abah jemput iwan blik naik  motor  tu tp sblm blik.. abah nak jual icre cream kt sekolah iwan dulu”..

Hahahahhahaa... lawak!

Iwan time tu cuak.. dia g tnya abah sama ada btl ke x mak aku ckp tu. Abah pl xckp byk cm mengiakan je..
Smnjk kes tu, dia sll nangis.. ssah hati.. tp yg baiknya start hrtu nampak la peningkatan...kiranya rajin jg bljr..so, pendekatan psychology mmg berkesan dlm mngajar bdk2 kecil mahupun dewasa..

* sengaja letak gambar ni wlpun sptutnya letak gmbr lain sbb terliurrrr~ *

 * sngaja update wlpun xda bnda nk crt sgt..
~the end~


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...